Bid- of Proposalmanager, Accountmanager of kennisexpert, kennis van proposalprocessen, tools en best practices zijn cruciaal voor uw succes. De inspirerende trainingen en workshops van Strategic Proposals NL zijn opgebouwd uit een gedegen theoretisch kader gecombineerd met relevante praktijkcases. Actueel, interactief en met een ontspannen karakter.
Onderstaand treft u onze trainingen en workshops aan. Uitgebreide beschrijvingen en meer over onze opleidingen treft u aan in onze trainingsbrochure.
De meest essentiële zaken voor een onderscheidend en succesvol proposal. Van ontwikkelen proposalstrategie tot overtuigende teksten.
We kijken pragmatisch naar de kenmerken van een best practice proposalproces en laten zien hoe een winnend proposal tot stand komt.
U leert hoe u een management-samenvatting schrijft die uw klant overtuigt, een optimale oplossing presenteert en het verschil met de concurrentie duidelijk maakt.
Om de klant te beïnvloeden en ervoor te zorgen dat ze ook ontvankelijk zijn voor uw voorstel is het nodig een onderscheidende winstrategie te ontwikkelen en consistent te communiceren.
“Show us you know us!” Maar liefst 96% van inkopend Nederland geeft aan dat zichtbaar begrip van de echte behoeftes het verschil maakt in proposals.
De snelst opkomende skillset in bid- en proposalmanagement. Omdat alleen van eigen kracht uitgaan zelden een succesvolle strategie is in proposals.
Reviews helpen niet alleen de organisatie maar bieden ook mogelijkheden om de oplossing en daarmee het proposal nog beter te maken.
Nadat de proposalstrategie is ontwikkeld komt de uitdaging deze zo overtuigend mogelijk te schrijven. Rekening houdend met de lezer en in een stijl die bij u past.
Design to win! Leer uw boodschap over te brengen, te versterken en grafieken, kleuren, lettertypen en vormen effectief in te zetten.
De zittende leverancier zou toch bovenaan de lijst moeten staan wanneer een contract hernieuwd wordt. Zet u uw voorsprong om in winst?
Deze game draait om het maken van een aanbieding in ‘fast forward stand’, met de typische hindernissen van een proposaltraject.
Intensieve workshop waarin we uw huidige proposalorganisatie benchmarken tegen best practices en de huidige situatie in de markt.
Een proposalteam met talent en ervaring helpt maar is nooit genoeg om structureel correct te handelen onder hoge druk.
Met het toenemende belang van proposal presentaties is het voor iedereen die hier een aandeel heeft, van bidmanagers, sales en kennisexperts tot management en directie.
Framing is een beïnvloedingstechniek die, hoewel uitstekend toepasbaar in proposals, nog (te) weinig wordt ingezet om ons verhaal/ verkoopboodschap overtuigender te brengen.
Salesmethodieken omzetten in een effectieve proposalstrategie. Hoe krijgt u uw voorstel in lijn met de verwachtingen van de klant, hoe evalueert de klant uw proposal en hoe worden winnaars geselecteerd?
Een goede management samenvatting is een aanbieding op zichzelf. Hoe zorgen we voor connectie met de klant en structureren we het geheel tot een onderbouwd en onderscheidend verhaal.
De presentatie of/de pitch is vaak het ‘make or break’-punt. Proposal presentaties & Pitches is een unieke methode die kennis van o.a. psychologie in films en koopgedrag combineert met proposal best practices.
De kwaliteit van opleidingen en trainingen wordt voor een belangrijk deel bepaald door de deskundigheid, de ervaring en het enthousiasme van de docent/trainer. Maar aan welke criteria moet een trainer in bid- & proposalmanagement eigenlijk voldoen?
Volgens ons is dat iemand die ervaring heeft met de best practices uit de trainingen, die weet hoe ze toe te passen en het resultaat heeft gezien. Iemand die ook via certificeringen op het vakgebied kan laten zien een expert te zijn.
Iemand die regelmatig wordt uitgenodigd om over bids en proposals te spreken omdat hij of zij op de hoogte is van de laatste trends en ontwikkelingen binnen het vakgebied. En daardoor altijd relevante up to date voorbeelden in het trainingsmateriaal hebben.
De trainers van Strategic Proposals zijn gecertificeerd en werkzaam in het vakgebied. Zij putten uit hun rijke praktijkervaring en ondersteunen hiermee de theorie. Ze hebben allemaal een achtergrond als inkoper, zijn op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en verwerken dit in het trainingsmateriaal. En weten om te gaan met de behoeften van verschillende groepen zoals; proposal managers, accountmanagers of kennisexperts.