EEN WINNENDE

PROPOSALSTRATEGIE

Het succes van een offerte hangt af van de juiste proposalstrategie en van overtuigende argumenten achter deze strategie. Tijdens deze workshop leert u niet alleen om systematisch een logisch gestructureerde, overtuigende proposalstrategie (verkoopboodschap) te ontwikkelen. 

U leert ook om deze strategie te verwerken in uw proposal voor maximale overtuigingskracht.

Winning Proposal masterclass

Programma

  • Introductie & context
  • Begrip van de inkoopcyclus van de klant en van de tijdlijn van beslismomenten, in combinatie met het bid- en proposalproces
  • Strategische stakeholderanalyse: wat denkt de klant nu, wat willen we dat de klant denkt en op welke wijze is de klant te beïnvloeden?
  • Optimaliseren van de geboden oplossing: welke commerciële en eventuele inhoudelijke afwegingen zorgen voor de optimale aansluiting bij de wensen en eisen van de klant?
  • Kennis van de concurrentie: wie zijn de belangrijkste, welke invloed hebben zij en hoe positioneren we onze proposal daartussen?
  • Welke creatieve mogelijkheden zijn er bij de aanbieding, rekening houdend met rebids of spontane aanbiedingen?
  • Gebruik van ondersteunende modellen om te komen tot een succesvolle strategie, zoals de 3C's of het 'hope, fears, biases' model.

Alle onderdelen ondersteunen we met praktische oefeningen en cases

  • 1 dag
  • In-company & Open training
  • Max. 12 deelnemers / min. 6 deelnemers
  • 8 APMP CEU punten

CONTACT

  • 030 88 96 000
  • info@strategicproposals.nl
LinkedIn

Kanaalweg 14G  |  3526 KL  |  Utrecht