SEMINAR

31 oktober | Utrecht

Voor de laatste trends en ontwikkelingen binnen Bid- & Proposalmanagement

Dagen
Uren

PERSUASIVE PROPOSALS

Het doel van een proposal is zowel te informeren als te overtuigen. Hoewel we vaak zijn gebonden aan strakke regels in onze antwoorden worden beslissingen zelden genomen op koude, harde logica.  Vele factoren beïnvloeden de besluitvorming, de relevantie van een product of dienst, het presenteren van de voordelen, en zelfs het gebruikte lettertype. De beginselen van invloed zijn meer dan theoretisch.

Wat kunnen we leren uit best practice, de wetenschap en feedback van beoordelingsteams? Tijdens dit seminar behandelen we elementen van overtuigingskracht die nuttige toepassingen hebben in de bedrijfswereld en helpen ons een winnend proposal samen te stellen.

ONDERWERPEN

Want it More

13:00-13:40 uur

Wint de proposalprofessional met de meeste kennis of degene met de meeste honger naar winnnen? Deze presentatie zorgt ervoor dat je niet hoeft te kiezen. Met bewezen en praktische overtuigingstechnieken en heldere voorbeelden, die je direct in je proposal kunt toepassen. Winnen wordt een keuze.

Persuasieve Communicatie

13:50-14:30 uur

Prof. dr. Hans Hoeken was bij de Radboud Universiteit hoogleraar Persuasieve Communicatie. Nu is hij verbonden aan de UU en nog altijd gefascineerd door de vraag hoe communicatie invloed uitoefent op wat mensen voor waar houden, wat ze als goed (en wat als slecht) beschouwen en hoe ze zich gedragen. Welke rol speelt de inhoud van communicatie in dat proces? En welke bijdrage levert de vorm? Hij neemt ons mee in de wetenschap van overtuigingskracht.

Cialdini in Proposals

15:10-15:50 uur

Janneke zoekt inspiratie bij de ‘master of persuasion’: Robert B. Cialdini. Al in de jaren 80 leerde hij ons welke mechanismen ervoor zorgen dat je ‘ja’ zegt tegen aanbiedingen, waar je eigenlijk niet op zit te wachten? Welke technieken zijn er en hoe kun je die zelf toepassen. Met veel praktijkvoorbeelden vertaalt Janneke deze lessen naar onze proposalpraktijk.

Beinvloeden met gedragspsychologie en kunstmatige intelligentie

16:00-16:40 uur

Crobox ontwikkelt “Persuasion Software” voor Fortune 500 webwinkels door gedragspsychologie en kunstmatige intelligentie te combineren.
Hij deelt zijn ervaringen en biedt een inkijkje in de 100+ overtuigingstechnieken die Crobox toepast om klantprofielen te bouwen. Aan jullie de uitdaging om deze technieken te gebruiken om “persuasive proposals” te maken.

SPREKERS

20140925 131658 5DII 85mm 6626_lzn

Richard Buijs

Director Strategic Proposals

Hans Hoeke

prof. dr. Hans Hoeken

hoogleraar Communicatie- en informatiewetenschappen

Janneke Orriens

Janneke Orriens

Director Strategic Proposals

Rodger Buyvoets

Rodger Buyvoets

CEO Crobox

LOCATIE

  • Van der Valk Hotel Utrecht
  • Winthontlaan 4 -6 in Utrecht

IMPRESSIE

SEMINAR CONTACT

Marja Geerdes

Marja Geerdes

  • 030 - 88 96 000
  • MG@strategicproposals.nl